background

Sunday, January 23, 2011

makan tengahari di selera rimba...

hari selasa hari tu...aku, mak, ayah dan embah pg makan tengahari kt SELERA RIMBA....tempat die nun jauh memg dlm hutan....klu dri kg aku kg soeharto ade la dlm 25 km....die arh nk g sungai besar....klu raye2 nk blik kg kt sabak bernam kami kan lalu jln tu....tp x pnah la perasan wujud ny kedai tu....jln die x yh ckp la...senget sane cni....lubang2...poning pale den...klu on the way tu klu boring2 leh la berenti bagi monyet2 makan kt tepi2 jln tu...mereka sedia menanti anda...hehe..tp aku x pnah lak bernti sbb aku bukn pencinta haiwan sejati....aku siap leh tido2..bukak mate x smpai2...jauh gak......dulu mase time raye pernah berlaku stu kejadian kt kawasan jln tu...ktorg nk blik umh embah...time tu senja...tibe2 ayh, mak, pakcik makcik aku nampak ade org kt tepi jln...motor die rosak...ade suami tengah repair motor..isteri pegang anak...ayah berhenti la ingt nk tlg...alih2 berhnti pusing belakang org ny dah x ada...jeng3...apekah itu...hehehhe....aku xthu la juh mane kebenaran cite tu tp mak yg cite kt aku....
berbalik kt cte kedai makan td...walaupon jauh......tpppp...lauk2 die memg the best la....kt ctu memg terkenal dgn lauk2 haiwan exotic....seperti daging landak, rusa, kijang, dan mcm2 lg...tp kami2 ni x mkn lak mknan exotic...so ayh ambik aym kampung goreng, ikn puyu masak kencur (tu mknan jawa ok)...aym rendang..ulam2...sayur daun ape nth msk lemak....hmmm...tu je kot...xingt la lauk ape lg...tp ayam goreng die memg sodap...nyeh3...memg berbaloi2 la mkn kt ctu walaupon jauh...

pic pinjam dri blog org len...hehe
ikan puyu masak kencur...(google pic)

esk ny ayah teringin lak nk wt nasi ambang..(sebut btul2 dlm jawa ambeng...)...nasi ambang semua org mesti tahu kn...makan ramai2...lauk die ayam masak kicap...ade kerabu...serunding...sambal goreng...hmmm...sedap gak...habis diet aku...hua3....

nasi ambeng...ni hidang kn dalam dulang beralaskan daun pisang....:)


No comments:

Post a Comment