background

Thursday, February 10, 2011

berbaloi baloi...:)


assalamualaikum...
ceh ari ni baik sbb bg salam...selalu main redah jer...hehehe...
firstly.....i'm employed!!!!!!....yess....hehehe...teramat la suka dan gumbira nya hati ini apabila diterima bekerja...mane x nyer...dah 3 bulan aku menganggur...makan tanggung jer....sekarang....aku da dapat kerja...Alhamdulillah...syukur....
bru hari selase hari tu aku g interview dekat balakong...masa pg tu x sesat sbb ari tu pnah sekali g interview kt ctu...so dengan bangga nya aku melangkah masuk....masuk2 je aku da nmak macam2 design lift...mase interview  tu aku da set kt kepala aku 'nk kerja'...'boleh..boleh..boleh..'....sebab seblum ni aku de g interview kt satu tempat ni...aku ade tersalah jawab dan membuat kn aku terus di tolak mentah2...hehehe....diorg xthu yg diorg telah membuat kesilapan yg besar kerana tidak memgambil aku bekerja...keh3....
masa nk salam balik...die ckp klu dpt today i will call u...jadi setiap detik la aku peggang je hp....tnggu x cll2...smpai la ke malam....aku da sedey tambah pasrah...esk nye aku tekad nk cll company tu....pastu die ckp bos x masuk kerja lg...esk u cll balik...esk nyer lak hari khamis...aku tnggu cll...mcm biase la hp kt tangan...da pukul 6 setengah x cll2...sekali lg aku hampa...haha...pastu g mkn...sedey nyer pasal aku hadap nasi ayam tu...otak asik terpikir2 jer....
tp pukul 7.15 pm...tibe2 hp berbunyi...aku tngh syok2 mkn rase nk mengamuk je...sape magrib2 ni cll...tanpa melihat nombor yg cll aku pon angkt....

ain: helo
ms y: norain ye
ain:yes..
ms y:u berminat lg x nk terima job hari tu...
ain:gile ape...aku memg tunggu mcm nk gile kot...(dlm hati)...hmmm yes i'm interested...:)
ms y: ok...u dpt kerja tu...so kerja strt hari isnin next week...bwk photo, epf numbr, public bank acc....
ain: owh...tq..tq..tq...so 8 am Monday ok?
ms y:ok see ya....

tanpa berlengah berlaki2 kr dapur...makkkk ain dpt keje....ayah ain dpt kerja....embah..ain da kerja...bibik..eh bibik wt pe...hehehe....mak dgn x berpe cht tu..'bgus nyer'..tersenyum2... :)
pastu terus mcm x lalu da nk mkn...seronok sngt smpai da kenyang...hehehe....

hari ni sngt la busy...hari ni hari menunggu aku sbb kt kwsp kne tunggu...kt tm point kne tunggu...kt public bank kne menangok tp xde hasil sbb ic aku xleh bace so x leh wt acc...jap lg nk g wt ic baru lak...kne tunggu lg...xpe2 ain...untuk sesuatu yg berharga tu memg kene susah2 dahulu...harap2 la susah dahulu...hehehe...

mak ngn ayah...ayah nape x pndang ain ni...:P

p/s: tq for my lovely mak and ayah coz kalu diorg x teman aku...aku mungkin terkontang kanting...nanti ain da dpt gaji kite dinner ramai2 k...:)





2 comments:

  1. klu excited nk cerite skali pn tgk2 la ckit...leh lak ko berlaki2 kr dapur ek...byk laki ko..hahaha...nway congrate...keje jgn malas2.. :)

    ReplyDelete
  2. hahaha..ala cik wook ni...perasan je die...ingt kn x perasan...hoho..wish me luck..:)

    ReplyDelete